RNDr. Marie Feřtrová , Ph.D.
koučka, expertka na regionální rozvoj, evaluátorka, výzkumnice
Koučovací přístup a jedinečné kvality
Věnuji se koučování a mentoringu se zaměřením na akademické prostředí (PhD aspiranty*ky, postdoci a vedoucí výzkumných týmů) a hybatele*lky a průkopníky*ice změn. Je mi vlastní systemický přístup orientovaný na řešení, věřím v moudrost těla a umím naslouchat a vytvořit bezpečné a učící se prostředí. Provázím své klienty změnou, které chtějí dosáhnout, ať již ve studijním, pracovním či osobním životě. Často provázím tématy přehlcení a prioritizace, rovnováhy a radosti v životě, sebehodnoty a sebedůvěry, klíčových rozhodnutí či osvojení si nových dovedností a návyků. Na koučování však můžete přinést jakékoliv téma.
Mám osobní zkušenost z výzkumného prostředí, spoluzaložila jsem výzkumný tým Urbánní a regionální laboratoř na PřF UK a poradenskou firmu EDREO s přesahem do aplikovaného výzkumu, spolu-rozvíjela je a úspěšně z nich exitovala. Dlouhodobě se profesně zajímám o problematiku vysokoškolského vzdělávání, vědy, výzkumu a inovací. Jsem hodnotitelkou TAČRu a aktuálně spolupracuji i s Jihomoravským inovačním centrem a Ministerstvem pro místní rozvoj. Vím, co obnáší publikovat impakt, zorganizovat konferenci, napsat grantový projekt, vést diplomky nebo připravit přednášky. Mám 20leté různorodé zkušenosti s prací pro akademický, soukromý, veřejný i neziskový sektor, v českých i mezinárodních týmech pro Evropskou komisi, zahraniční výzkumné instituty a česká ministerstva, kraje a další subjekty.
Moje unikátnosti
Kombinace vlastní zkušenosti z výzkumu a koučovacích kompetencí
Interdisciplinární zkušenosti z různých sektorů
Znalost akademického prostředí, procesů a systémových neduhů
Intenzivní zkušenost s prostředím veřejné správy
Více o mě na LinkedIn. Kontaktujte mě na marie.fertrova@gmail.com a můžeme se domluvit na spolupráci.
Nejčastěji spolupracuji
PhD aspiranti*tky, postdoci a seniorští výzkumníci*ice, vedoucí výzkumných týmů
ti, kteří chtějí podpořit na své cestě za akademickými úspěchy a zároveň spokojeností v životě
ti, kteří chtějí změnu ať již v profesním nebo osobním životě, a jsou ochotni na sobě pracovat
pracovníci ve veřejné správě, kteří ji chtějí měnit
IT specialisté, datařky*ři
CEO malých firem
Koučovací specializace
Koučink pro akademičky a akademiky, výzkumnice a výzkumníky, vedoucí výzkumných týmů
Koučink pro úředníky a vedoucí pracovnice*íky ve veřejné správě
Koučink pro hybatele*lky a průkopníky*ice změn
Individuální koučink
Skupinový koučink
Sdílecí skupiny pro ženy ve vědě a výzkumu
Další kvalifikace
Moje další profesní role
Expertka na regionální politiku a rozvoj, výzkumnice
Evaluátorka, metodička, konzultantka, hodnotitelka
Project developerka
Další vzdělání
Rodina v dialogu: aplikace dialogických přístupů v rámci vzdělávání dospělých za přítomnosti malých dětí, 2024-2025 (Akáda)
Mentorský den 2023 a 2024 (Akademie Libchavy) – prohloubení mentorských kompetencí
Dialogické přístupy (Akáda), 2022-23, úroveň výcviku ACC dle ICF
Future Leader (sebezkušenostní rozvojový program, Akáda a Akademie Libchavy), 2020-21
Akademie profesního rozvoje, 2020-21
RNDr. a Ph.D., obor sociální geografie a regionální rozvoj, Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2005-09
Publikační činnost
FEŘTROVÁ, M., JUNGWIERTOVÁ, L., GREGOROVÁ, K., KADLEC, V., JOVANOVIČ, P. (2021): Evaluation of investments in Research and Technological Development (RTD) infrastructures and activities supported by the European Regional Development Funds (ERDF) in the period 2007-2013. Case study report: Czech Republic. 107p.
NOVOTNÝ, J., HLUCHÝ-HORKÁŇ, O., NĚMEČKOVÁ, T., FEŘTROVÁ, M., JUNGWIERTOVÁ, L. (2021): Why do theories matter? The Czech scholarships programme for students from developing countries examined through different theoretical lenses. International Journal of Educational Development. Vol. 80, https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0738059320304661?via%3Dihub.
NOVOTNÝ, J., FEŘTROVÁ, M., JUNGWIERTOVÁ, L. (2020): Postgraduate migration behaviour of international university students supported from the Czech Development Cooperation scholarships. Population, Space and Place. E-first 2361, https://doi.org/10.1002/psp.2361.
FEŘTROVÁ, M. (2018): Integrated Territorial Instruments in the Czech Republic: A New Tool for Metropolitan Areas. European Structural and Investment Funds Journal, Vol. 6, No. 1, pp13-19.
FEŘTROVÁ, M., ŠPAČKOVÁ, P., OUŘEDNÍČEK, M. et al (2015): Guideline for Assessment of a Region Development with an Application of Territorial Impact Assessment: Assessment of Territorial Impacts of Changes at Significant Employer in the Region. Faculty of Science, Charles University in Prague, Prague, 39 p.
FEŘTROVÁ, M., ŠPAČKOVÁ, P., OUŘEDNÍČEK, M. (2013): Analýza aktérů a problémových aspektů rozhodování při nakládání s územím v suburbánních obcích. In: Ouředníček, M., Špačková, P., Novák, J. eds.: Sub Urbs: krajina, sídla a lidé. Academia, Praha, s. 234-255. ISBN: 978-80-200-2226-4.
FEŘTROVÁ M (2011): Unemployment and Social Security Benefits. In Ouředníček M, Temelová J, Pospíšilová L: Atlas of Socio-spatial Differentiation of the Czech Republic. Prague, Karolinum, pp. 35-43.
FEŘTROVÁ M (2011): Municipality Budgets. In Ouředníček M, Temelová J, POspíšilová L: Atlas of Socio-spatial Differentiation of the Czech Republic. Prague, Karolinum, pp. 45-51.
FEŘTROVÁ, M., TEMELOVÁ, J. (2011): Prostorová specifika strukturální nezaměstnanosti na úrovni obcí v České republice (Spatial specificities of structural unemployment at municipal level in the Czech Republic). Sociologický časopis/Czech Sociological Review 47 (4): 681-715.
BLAŽEK J and MACEŠKOVÁ M (2010) 'Regional Analysis of Public Capital Expenditure: To Which Regions is Public Capital Expenditure Channelled - to 'Rich' or to 'Poor' Ones?', Regional Studies 44, no. 6, pp. 679-696.
Specifické vzdělání kouče
Název | Vzdělávací instituce | Hodiny | Typ tréninku | Rok ukončení | Certifikát |
Mentorink spirála kouče | Akademie Libchavy | 10 | Nepoužívat | 2025 | Náhled |
Druhá spirála kouče | Akademie Libchavy | 73 | ICF ACSTH | 2024 | Náhled |
Skupinový koučink | Akademie Libchavy | 16 | ICF CCEU | 2024 | Náhled |
První spirála kouče | Akademie Libchavy | 64 | ICF ACSTH | 2022 | Náhled |